Πως θα του μάθετε να κρατά σωστά το μολύβι

Πως θα του μάθετε να κρατά το μολύβι!

Ξέρατε ότι το να κρατά λάθος το μολύβι/το στυλό/τον μαρκαδόρο μπορεί να καταπονήσει τις αρθρώσεις του και να προκαλέσει πόνο;

Αυτό είναι ένα κείμενο που θα έπρεπε να διαβάσει η μητέρα μου χρόνια πριν. Η αλήθεια είναι ότι κρατάω λάθος το στυλό αλλά πλέον «ως γέρικο σκυλί» δεν μπορώ να μάθω «νέα κόλπα». Ακόμα θυμάμαι στα σχολικά διαγωνίσματα να σταματάω για να τινάξω το χέρι μου και να ξεπιαστεί ο καρπός. Επίσης θυμάμαι στην απογραφή του 2011 να έχω έναν μεγάλο κάλο στον αντίχειρα από το συνεχές γράψιμο.

Μάλιστα, επειδή ο αντίχειρας μου έκρυβε την θέα στο γραπτό μου είχα πάντοτε μια λάθος στάση. Έσκυβα μπροστά για να δω με αποτέλεσμα να καμπουριάζω και τα μάτια μου να είναι υπερβολικά κοντά στο γραπτό μου. Καθόλου περίεργο το ότι έχω και μυωπία!

Όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα  εσείς μπορείτε να τα αποφύγετε απλώς μαθαίνοντας στο μικρό σας να κρατάει σωστά το μολύβι του.

Πως θα του μάθετε να κρατά το μολύβι

Μια λειτουργική λαβή είναι από τις δεξιότητες που θα πρέπει να κατέχει το παιδί πριν ακόμη πάει σχολείο. Το να κρατάει την ξυλομπογιά ή τον μαρκαδόρο με την γροθιά του είναι αποδεκτό για τα νήπια που απλώς διασκεδάζουν ζωγραφίζοντας αλλά τα «πρωτάκια» μας καλό είναι να γνωρίζουν πώς να κρατούν το μολύβι με τον αντίχειρα και τον δείκτη τους.

Ορίστε τι μπορείτε να κάνετε:

Βάλτε το μολύβι μπροστά του. Εάν είναι δεξιόχειρας η μύτη θα πρέπει να κοιτάει αριστερά ενώ αν είναι αριστερόχειρας δεξιά.

Ζητήστε του να πιάσει με τα δυο του δάχτυλα (αντίχειρα και δείκτη) το σημείο που δεν έχει ξυστεί από την ξύστρα. Έπειτα ζητήστε του να το σηκώσει και να γυρίσει την άκρη του μολυβιού μέχρι αυτή να ακουμπήσει την βάση του δείκτη.

Μάθετε κι αυτό: Εάν το μικρό σας δυσκολεύεται επειδή δεν βρίσκει την συγκεκριμένη λαβή σταθερή, δώστε του να κρατά στην χούφτα του ένα μεγάλο πον-πον μπαλάκι μέχρι να δυναμώσουν αρκετά οι μύες του.

SOS Tip: Μην αλλάξετε την λαβή του παιδιού σας μόνο και μόνο για να βελτιώσετε τον γραφικό του χαρακτήρα. Αυτός δεν έχει σχέση τόσο με το πώς κρατά το μολύβι όσο με το πώς αντιλαμβάνεται τον χώρο, τις γραμμές αλλά και το πώς σχηματίζει τα γράμματα. Βέβαια, είναι πιο πιθανό το παιδί σας να αποφασίσει να δουλέψει πάνω στα παραπάνω εάν το γράψιμο δεν του είναι τόσο επίπονο ή κουραστικό (κάτι που συμβαίνει με την λάθος λαβή).