Καλοκαιρινά μαθήματα γραφής

Καλοκαιρινά μαθήματα γραφής

Πώς θα οργανώσετε ευχάριστα καλοκαιρινά μαθήματα γραφής

Σε μερικούς μήνες θα ξαναξεκινήσει το σχολείο και καλό θα ήταν να διατηρήσει τις γνώσεις της προηγούμενης χρονιάς. Το γράψιμο εκτός από πολλή χρήσιμη δεξιότητα, αποτελεί και μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για τους καλοκαιρινούς μήνες. Το ζητούμενο φυσικά είναι να μην υπερβάλλετε και να μην το πιέσετε αν δεν δείχνειπροθυμία και φυσικά να μετατρέψετε τη διαδικασία σε παιχνίδι για να είναι όσο πιο ευχάριστη γίνεται.

  • Φροντίστε να έχει πρόσβαση σε κάθε υλικό που σχετίζεται με το γράψιμο, από μολύβια και μαρκαδόρους μέχρι χαρτιά, αλλά και να τα χρησιμοποιεί ελεύθερα σε σημεία του σπιτιού ή σε χώρους εξωτερικούς που έχει συνδέσει με το παιχνίδι.
  • Ενθαρρύνετέ το να γράψει παρουσιάζοντας τους πραγματικούς λόγους για τους οποίους χρειάζεται να εξελίξει αυτή τη δεξιότητα. Ζητήστε του να σας βοηθήσει να φτιάξετε τη λίστα για το σούπερ μάρκετ , να συμπληρώσει μια συνταγή ή να γράψει μια υπενθύμιση για να κατανοήσει την χρήση της γραφής σε απλά, καθημερινά πράγματα.   
  • Αποτελέστε το παράδειγμα. Δείξτε λόγου χάρη με ποιους τρόπους το γράψιμο χρησιμοποιείται στην καθημερινότητά σας και μην διστάζετε να αναφέρετε φωναχτά κάποιες λέξεις που γράφετε.
  • Υποστηρίξτε το για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Για παράδειγμα μπορείτε να τυπώσετε μερικές λέξεις, στις οποίες θα έχει πρόσβαση όποτε θελήσει,  να το παροτρύνετε να εκφωνεί τις λέξεις που θέλει να γράψει αργά για να καταλάβει όλες τις συλλαβές τους. Παράλληλα μην το αποθαρρύνετε αν λείπει κάποια συλλαβή ή αν έχει μπερδέψει κάποια γράμματα και φροντίστε να του παρουσιάζετε μερικούς συνδυασμούς γραμμάτων που δεν του είναι τόσο οικείοι. 
  • Συμφωνήστε ότι θα φτιάξετε ένα κολλάζ από λεξούλες σε έναν πίνακα, το ψυγείο σας ή το τραπέζι και κάθε φορά θα προσθέτετε και μια καινούργια λέξη που θα έχει γράψει.
  • Χαρίστε του ένα ημερολόγιο για να γράφει τις εντυπώσεις του από τις διακοπές ή για το πώς περνάει την ημέρα του.
  • Προτείνετε να ζωγραφίσει κάτι και να συμπληρώσει την εικόνα με διάφορες λέξεις, που να αναφέρονται είτε στα πρόσωπα και στα αντικείμενα που έχει σχεδιάσει είτε να αποτελούν τμήμα μιας ιστορίας που σχετίζεται με τη ζωγραφιά.