Έρευνα συσχετίζει τα σχέδια ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας με την μελλοντική του ευφυΐα
Αν θέλετε να πάρετε μια ιδέα για το πόσο έξυπνο θα είναι το μικρό σας στα 14, απλά ρίξτε μια ματιά στις ζωγραφιές του όταν είναι 4. Τουλάχιστον αυτά είναι τα ενδιαφέροντα αποτελέσματα βρετανικής έρευνας του King'sCollege του Λονδίνου, η οποία δείχνει μια πιθανή συσχέτιση του είδους των σχεδίων ενός παιδιού προσχολικής ηλικίας με την μελλοντική του ευφυΐα.
Η σχέση αυτή βέβαια δεν αφορά το πόσο καλά ζωγραφίζει ένα παιδί αλλά κυρίως το τι ζωγραφίζει. Και φυσικά δεν σημαίνει πως μια άσχημη ζωγραφιά προεξοφλεί χαμηλό δείκτη ευφυΐας. Όπως επισημαίνει η επικεφαλής της έρευνας Dr. Rosalind Arden, η σχέση υπάρχει αλλά είναι μέτριου βαθμού, επομένως μια μη ρεαλιστική ή άσχημη ζωγραφιά δεν θα πρέπει να ανησυχεί τους γονείς για την εξυπνάδα του παιδιού του στο μέλλον.
Οι ερευνητές ζήτησαν από περίπου 7.000 ζευγάρια διδύμων στην ηλικία των 4 να σχεδιάσουν την φιγούρα ενός παιδιού και στη συνέχεια βαθμολόγησαν τα σχέδια λαμβάνοντας υπόψη τους τον αριθμό των χαρακτηριστικών που αποτυπώθηκαν, όπως το κεφάλι, τα μάτια, τη μύτη, το στόμα, τα μαλλιά, τα αυτιά, το σώμα και τα χέρια και τη θέση τους. Μεγαλύτερους βαθμούς έλαβαν τα σχέδια που απεικόνιζαν σωστά τη φιγούρα του παιδιού (με όσα περισσότερα χαρακτηριστικά του προσώπου και του σώματος και σε σωστές θέσεις).
Στη συνέχεια συνέκριναν τα αποτελέσματα των σχεδίων τους με τον βαθμό ευφυΐας των ίδιων παιδιών στην ηλικία των 14 (μέσω γλωσσικών και μη λεκτικών τεστ ευφυΐας) και ανακάλυψαν πως όσο μεγαλύτερη βαθμολογία είχαν λάβει στο σχέδιο τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες είχαν τα παιδιά να έχουν υψηλότερο δείκτη ευφυΐας.