Ιδέες πειθάρχησης εμπνευσμένες από δασκάλους

Ιδέες πειθάρχησης εμπνευσμένες από δασκάλους

8 tips πειθάρχησης με «άρωμα» σχολείου.

Οι παιδαγωγοί εκτός από τη διδασκαλία «ειδικεύονται» και στην πειθαρχία δεκάδων παιδιών. Ακολουθήστε μερικά tips πειθαρχίας που ξεκίνησαν μέσα στις σχολικές αίθουσες αλλά τα οποία μπορείτε κάλλιστα να εφαρμόσετε και στο σπίτι σας.

1. Δώστε τους μια ευκαιρία. Προτιμήστε να πείτε σε δύο παιδιά που τσακώνονται «δοκιμάστε να λύσετε αλλιώς τις διαφορές σας» από να τους φωνάξετε για να τα χωρίσετε. Τα παιδιά συνήθως καταλαβαίνουν ότι κάνουν κάτι λάθος και χρησιμοποιώντας αυτή την τεχνική τους δίνετε την ευκαιρία να διαφοροποιήσουν την επιλογή τους για να μην σας απογοητεύσουν. Φυσικά αν αυτό δεν λειτουργήσει η επόμενη κίνησή σας είναι να τα χωρίσετε.

2. Προσθέστε μια δόση ενοχής. Αν το μικρό σας κάνει κάτι άσχημο ή μη αποδεκτό κοιτάξτε το με απογοήτευση ή κάντε το να νιώσει λίγες «ενοχές». Αν, για παράδειγμα, η πράξη του επηρεάζει κάποιους άλλους αρνητικά, δώστε του να καταλάβει με ποιον τρόπο γίνεται αυτό. «Κοίτα τι έκανες, δεν μοιράστηκες το παιχνίδι σου με τον Γιαννάκη και τώρα αυτός κλαίει από στεναχώρια».

3. Μείνετε κοντά του. Πολλές φορές το να κάνετε αισθητή την παρουσία σας στο μικρό σας όταν έχει άσχημη συμπεριφορά ή κάνει κάτι που δεν πρέπει, το προτρέπει να σταματήσει. Δοκιμάστε να καθίσετε δίπλα του ή να το «παρακολουθήσετε» στέκοντας πάνω από τον ώμο του όταν, για παράδειγμα, δεν κάνει τα μαθήματά του και ασχολείται με κάτι άλλο. Όταν ξέρει ότι το κοιτάτε πιθανόν να σταματήσει.

4. Κοιτάξτε το στα μάτια. Το να χαμηλώσετε στο ύψος του και να το κοιτάξετε απευθείας στα μάτια θα σας βοηθήσει να έχετε άμεση επικοινωνία.

5. Δείξτε του τον τρόπο να διοχετεύσει αλλιώς την ενέργειά του. Όταν το μικρό σας παρεκτρέπεται συχνά, ανακαλύψτε έναν τρόπο για να χρησιμοποιήσει την ενέργειά του για καλό σκοπό. Για παράδειγμα, αν είναι πολύ αυταρχικό με άλλα παιδιά, εξηγήστε του πως καταλαβαίνετε ότι έχει ισχυρή προσωπικότητα αλλά ότι με αυτόν τον τρόπο ενδέχεται οι άλλοι να μην το συμπαθούν. Θα πρέπει να κατανοήσει Κατεβείτε στο ύψος τουότι χωρίς να χάσει τα ισχυρά του θέλω μπορεί να προσπαθήσει να ακούει και να σέβεται τους άλλους χρησιμοποιώντας την ισχυρή του προσωπικότητα εκεί που χρειάζεται. Επίσης αν το μικρό σας δεν μπορεί να κάτσει ήσυχο δοκιμάστε να διοχετεύσετε την ενέργειά του σε δραστηριότητες, όπως τα αθλήματα ή το θέατρο.

6. Αλλάξτε τόνο. Δοκιμάστε το «έλα να κάτσουμε μαζί στο τραπέζι» αντί για το «κάτσε στο τραπέζι». Αυτομάτως το νόημα αλλάζει και αντί για προσταγή γίνεται πρόσκληση συνεργασίας.

7. Πείτε πρώτα το όνομά του. Αν το μικρό σας δεν σας ακούει με την πρώτη πείτε το όνομά του και μετά αυτό που θέλετε. Επίσης, το να λέτε κάτι όταν είστε κοντά του είναι πιο αποτελεσματικό από το να φωνάζετε από το διπλανό δωμάτιο και λιγότερο πιθανό να σας αγνοήσει.

8. Μοιράστε τις δουλειές. Αν έχετε δύο παιδιά και είναι η ώρα να μαζέψουν τα παιχνίδια ή το δωμάτιό τους δώστε τους την ελευθερία να αποφασίσουν εκείνα ποιες δουλειές θα κάνει το καθένα. Εκτός του ότι είναι πιο ενδιαφέρον για αυτά, μεταθέτει την κουβέντα από το βαριέμαι να μαζέψω στο «τι προτιμάς να κάνεις εσύ». Αν έχετε ένα παιδί μπορείτε να κάνετε τη μοιρασιά ανάμεσα σε εσάς, τον σύντροφό σας και εκείνο, ειδικά αν πρόκειται λόγου χάρη για το μάζεμα του τραπεζιού μετά το δείπνο.


Πώς να προλάβετε κατά το δυνατόν την άσχημη συμπεριφορά

  • Αφήστε το να φτιάξει τους κανόνες και έπειτα συζητήστε τους μαζί του.
  • Αναθέστε του μια δουλειά ανάλογα με το πού είναι καλό και σύμφωνα με ότι του αρέσει.
  • Όταν πρέπει να φύγετε από κάπου, δοκιμάστε να δώσετε ακριβείς οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε (μέχρι την τάδε ώρα πρέπει να έχεις ντυθεί, να έχεις βάλει τα παπούτσια σου, να πλύνεις τα δόντια σου κ.ο.κ.). Ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα βοηθάει τα παιδιά να ξέρουν τι να περιμένουν.
  • Δημιουργήστε έναν χώρο «διαλείμματος», ήσυχο, χωρίς τηλεόραση και άλλους αντιπερισπασμούς. Εκεί θα μπορεί να πηγαίνει κάθε φορά που θα συμπεριφέρεται άσχημα. Δεν πρόκειται για τιμωρία, είναι απλά ένα «διάλειμμα» μιας και δεν υπάρχει καμιά επίπτωση.