Τα μυστικά των οργανωμένων ανθρώπων

Τα μυστικά των οργανωμένων ανθρώπων

Εάν δεν είστε από την φύση σας οργανωτική, σας δείχνουμε τον τρόπο να γίνετε!

«Γιατί να οργανωθώ;», θα μπορούσε να ρωτήσει ένας εραστής του χάους και του τυχαίου, που η αναδιοργάνωση δεν επηρεάζει την καθημερινότητα του και δεν του προκαλεί άγχος ή σύγχυση. Εάν, όμως, εσείς δεν είστε έτσι και έχετε συνειδητοποιήσει ότι η οργάνωση είναι σημαντική για να μπορείτε εύκολα να διαχειρίζεστε χωρίς άγχος τον χρόνο που μοιράζεται ανάμεσα στο σπίτι, στη δουλειά, στο σχολείο, τις εξωσχολικές δραστηριότητες των παιδιών και σε υποχρεώσεις ή δραστηριότητες που εμφανίζονται καμιά φορά απρόβλεπτα, τότε τα παρακάτω σας ενδιαφέρουν!

Αλλαγή σε 10 βήματα

  1. Δεσμευτείτε ότι θα αλλάξετε.Η απόφαση να οργανωθείτε μοιάζει πολύ με την απόφαση να χάσετε βάρος. Χρειάζεται πειθαρχία και δέσμευση από την πλευρά σας. Αντί να ψάχνετε για εύκολους τρόπους οργάνωσης, φροντίστε να κάνετε αλλαγές στον τρόπο ζωής σας, βλέποντας την οργάνωση ως έναν τρόπο για μια καθημερινότητα με λιγότερο άγχος.
  2. Ξεκινήστε με αργούς ρυθμούς.Φροντίστε να είστε ρεαλιστικοί, καθώς δεν είναι εφικτό να φέρετε την οργάνωση στο σπίτι από τη μια ημέρα στην άλλη, ειδικά αν μέχρι πρότινος στο σπίτι σας επικρατούσε το χάος. Χωρίστε τις δουλειές σε επιμέρους τμήματα, όπως π.χ. το ένα Σαββατοκύριακο να αδειάσετε την ντουλάπα σας και το επόμενο να τακτοποιήσετε τα ράφια της βιβλιοθήκης.
  3. Χωρίστε τις δουλειές σε δωμάτια.Είναι πιο εύκολο να ξεκινήσετε την οργάνωση περιορίζοντας τις δουλειές σε συγκεκριμένα δωμάτια του σπιτιού. Πείτε, για παράδειγμα, ότι «το Σάββατο θα φτιάξω τα ντουλάπια της κουζίνας και το ψυγείο και την Κυριακή θα οργανώσω την ντουλάπα». Είναι πιο εύκολο από το να προσπαθήσετε να τα κάνετε όλα μαζί!
  4. Διατηρήστε τα πράγματα απλά.Μπορεί να βιάζεστε και να θέλετε να αγοράσετε το πολύ εύχρηστο κουτί για αποθήκευση που είδατε στο νέο διαφημιστικό οδηγό του τάδε καταστήματος, αλλά δεν είναι καλή ιδέα να προμηθευτείτε κουτιά χωρίς να έχετε ξεδιαλέξει ακόμα τα πράγματα που θέλετε να βάλετε μέσα, αφού μπορεί τελικά να μην χωράνε ή να μην χρειαζόσασταν κάτι τόσο μεγάλο. Επίσης, δεν υπάρχει λόγος να ξοδευτείτε. Μερικά χαρτόκουτα ίσως είναι αρκετά για να αποθηκεύσετε πράγματα που δεν χρησιμοποιείτε αλλά θέλετε να τα κρατήσετε, λόγου χάρη, στο πατάρι.
  5. Κάντε ένα ξεκαθάρισμα.Αυτό είναι και το πιο σημαντικό κομμάτι για να οργανώσετε τα πράγματα στο σπίτι. Βρείτε το θάρρος να χαρίσετε/πουλήσετε/πετάξετε τα αντικείμενα που σπάνια χρησιμοποιείτε. Αν κάτι δεν το έχετε χρησιμοποιήσει για διάστημα ενός έτους είναι καιρός να το αποχωριστείτε. Αν σας είναι πολύ δύσκολο, βάλτε το σε ένα κουτί και αν πάλι δεν το χρησιμοποιήσετε για το επόμενο χρόνο σημαίνει πως δεν το χρειάζεστε. Αν συνδέεστε συναισθηματικά με ορισμένα αντικείμενα και σας είναι δύσκολο να τα αποχωριστείτε, δοκιμάστε να κρατήσετε κάποια αντιπροσωπευτικά από σημαντικές περιόδους της ζωής σας.
  6. Επιλέξτε την minimalαισθητική.Εάν έχετε φορτωμένο το σπίτι με διάφορα μικροαντικείμενα που δεν έχουν καμία χρησιμότητα, ίσως πρέπει να τα κρύψετε και να κρατήσετε μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Μετά θα είναι πολύ πιο εύκολο να μαζεύετε και να καθαρίζετε!
  7. Επενδύστε σε αποθηκευτικούς χώρους.Τα μεγάλα καλάθια αποθήκευσης, τα βάζα, οι κρεμάστρες πίσω από τις πόρτες και τα κουτιά θα σας φανούν πολύ χρήσιμα για να μαζεύετε εύκολα και γρήγορα τα παιχνίδια του μικρού σας, να αποθηκεύετε κλειδιά και μικροαντικείμενα, όπως βόλους και αυτοκινητάκια[…], να οργανώνετε περιοδικά και σημαντικά έγγραφα. Πολύ ωραία ιδέα είναι, επίσης, να διακοσμήσετε τα αντικείμενα αυτά με διαχωριστικά διακοσμητικά ταπελάκια.
  8. Αποθηκεύστε τα αντικείμενα σύμφωνα με τη χρήση τους. Αφού τα διαχωρίσετε, αποθηκεύστε τα με λογικό τρόπο και σύμφωνα με τη χρήση τους, δηλαδή ανάλογα με τον λόγο που χρησιμοποιούνται και πόσο συχνά χρησιμοποιούνται. Έτσι όλη η οικογένεια θα ξέρει πού θα βρει το κάθε αντικείμενο όταν το χρειάζεται.
  9. Οργάνωση στην καθημερινότητά σας.Όσο αποτελεσματικό και αν είναι το σύστημα οργάνωσης που ακολουθείτε, τα πάντα χρειάζονται «συντήρηση», γιατί τα προγράμματα και οι συνήθειες αλλάζουν και δεν είναι δύσκολο να δημιουργήσουν χάος. Για να σας μένει χρόνος, δοκιμάστε να κάνετε πράγματα παράλληλα. Για παράδειγμα, μελετήστε το ημερολόγιο της εβδομάδας (π.χ. για ψώνια, δουλειές, ραντεβού με γιατρούς κοκ) ενώ ετοιμάζετε τον καφέ σας και τακτοποιήστε το συρτάρι ενώ μιλάτε στο τηλέφωνο.
  10. Βοηθήστε τα παιδιά σας να έχουν πρόγραμμα. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστείτε μια τεχνική, π.χ. μια λίστα, ή ένα πίνακα με ζωγραφιές που θα δείχνουν στο μικρό σας τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει, για να μάθει λόγου χάρη να βάζει τα άπλυτα ρούχα στο καλάθι και τα βιβλία του στην σχολική τσάντα.