Με 10 βήματα ο χρόνος θα κυλάει πιο αργά
Αν η διαχείριση του χρόνου ήταν απλή υπόθεση, θα καταφέρναμε καθημερινά να κάνουμε πολλά περισσότερα πράγματα από όσα τελικά καταφέρνουμε. Ναι μεν ο χρόνος κυλάει ταχύτατα, ειδικά αν κάποιος έχει να φέρει εις πέρας πολλές διαφορετικές εργασίες, αλλά υπάρχει τρόπος για να διαχειριστούμε την ταχύτητα αυτή χωρίς να κοπιάζουμε.
Το πρώτο βήμα για να κινητοποιηθείτε είναι να φανταστείτε όλα εκείνα τα πράγματα που θα μπορούσατε να είχατε κάνει μέσα στη μέρα αν είχατε μια ώρα παραπάνω στη διάθεσή σας. Έχοντας αυτά στο μυαλό σας, μειώστε τον χρόνο που θα δαπανούσατε για όλα τα υπόλοιπα που στην τελική είτε δεν είναι τόσο χρήσιμα είτε μπορούν να οργανωθούν με πιο σύντομο τρόπο. Δεύτερον συμβουλευτείτε τη λίστα μας με τους 10 τρόπους για τη διαχείριση χρόνου.
Αν είναι σίγουρο ότι θα σπαταλήσετε χρόνο είναι καλύτερο να το κάνετε στο τέλος της ημέρας παρά στην αρχή της. Μεταθέστε δηλαδή για αργότερα, όταν θα έχετε τελειώσει όλα τα σημαντικά πράγματα που πρέπει να γίνουν, κάθε δραστηριότητα που σας αποσπά την προσοχή, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι την τηλεόραση. Σκεφτείτε το σαν ένα είδος επιβράβευσης στο τέλος της ημέρας, όπου θα μπορείτε να τα απολαύσετε και να ξεκουραστείτε.
Δημιουργήστε μια ρουτίνα για τις δραστηριότητες και τις δουλειές που γίνονται συχνά.Για παράδειγμα είναι αδύνατον να απαλλαγείτε από ορισμένες δουλειές του σπιτιού, επομένως η καλύτερη λύση είναι να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα για να τις κάνετε κάποιες συγκεκριμένες ημέρες. Φυσικά αυτό δεν αφορά μόνο τις δουλειές αλλά και δραστηριότητες ή ακόμα και ταξίδια. Για παράδειγμα αν ταξιδεύετε συχνά, φτιάξτε μια λίστα με τα πράγματα που χρειάζεστε και ανατρέξτε σε αυτή κάθε φορά που πρέπει να ετοιμάσετε τις αποσκευές σας.
Κρατήστε ημερολόγιο ανά ημέρακαι συμπληρώστε το προηγούμενο βράδυ με όλα όσα έχετε να κάνετε. Το ίδιο μπορείτε να κάνετε για κάθε μήνα ή για όλο το έτος.
Διαχειριστείτε σωστά το απόθεμα στο σπίτι. Ανατρέξτε στα ντουλάπια σας για να δείτε τι πράγματα έχετε και ποια πράγματα σας λείπουν, ώστε να μην δαπανάτε χρόνο για να πηγαίνετε στο σούπερ μάρκετ κάθε 3 ημέρες. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα με το τι καταναλώνετε ανά μήνα και εφοδιαστείτε για αυτό το χρονικό διάστημα.
Οργανώστε την αγορά δώρων. Αναμφίβολα σε γιορτές και γενέθλια θα κάνετε δώρα στους δικούς σας. Αντί να περιμένετε να τα αγοράσετε τελευταία στιγμή, την ίδια ή την προηγούμενη ημέρα, οργανώστε τις αγορές στις αρχές της εβδομάδες ή στις αρχές του μήνα. Αν δεν σας είναι εύκολο να επιλέγετε όλα τα δώρα μαζί, τουλάχιστον προμηθευτείτε αντικείμενα που τα συνοδεύουν, π.χ. ευχετήριες κάρτες, χαρτί ή κουτιά συσκευασιάς αν τα αμπαλάρετε μόνοι σας.
Φτιάξτε διπλάσιες ποσότητες φαγητού. Ακόμα και αν έχετε αποφασίσει πως θέλετε καθημερινά να μαγειρεύετε για να έχετε πάντα ολόφρεσκο φαγητό, διπλασιάστε τις ποσότητες που φτιάχνετε για παράδειγμα σε snacks, όπως πίτες ή μπισκότα και διατηρήστε τα στην κατάψυξη.
Δημιουργήστε ένα βασικό μενού.Καταγράψτε τα φαγητά που τρώτε όλοι και φτιάξτε ένα ή δύο μενού για το πότε θα μαγειρεύετε το κάθε ένα. Αυτό όχι μόνο θα σας βοηθήσει να έχετε έναν καθημερινό προγραμματισμό για το μαγείρεμα αλλά και θα σας διευκολύνει για να έχετε πάντα αρκετό απόθεμα υλικών. Φυσικά θα υπάρχουν εξαιρέσεις κάποιες φορές αλλά κατά βάση το μενού θα σας βοηθήσει να οργανώσετε ως ένα βαθμό τον χρόνο στην κουζίνα.
Ξεφορτωθείτε τα άχρηστα πράγματα από το σπίτι.Ενδεχομένως να σκεφτείτε ότι αφού υπάρχουν στα ντουλάπια σας κάποια στιγμή μπορεί να τα χρειαστείτε, αλλά αν δεν τα έχετε χρησιμοποιήσει τον τελευταίο χρόνο είναι εξαιρετικά απίθανο να σας φανούν χρήσιμα μελλοντικά. Με κριτήριο λοιπόν αυτό (αν και κατά πόσο έχουν χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν) κάντε ένα ξεκαθάρισμα και απολαύστε ελεύθερους χώρους για να οργανωθείτε καλύτερα.
Ολοκληρώστε μικρά βήματα για να μην γίνουν τεράστια στη συνέχεια. Για παράδειγμα σβήνετε τα mailπου δεν σας είναι χρήσιμα ή μην περιμένετε να βάλετε πλυντήριο όταν δεν έχετε πια κάλτσες να φορέσετε. Κάποιες μικρές βαρετές δουλειές πρέπει αναγκαστικά να γίνονται στην ώρα τους για να μην καταλήγουν χρονοβόρες.
Περιορίστε τις δραστηριότητες που δεν έχουν τόση σημασία. Ή τουλάχιστον φροντίστε να μην δίνετε τόσο σημασία σε πράγματα που θα μπορούσατε να είχατε ολοκληρώσει πιο σύντομα και με λιγότερο κόπο. Για παράδειγμα είναι απαραίτητο να πάτε στο τραπέζι φίλων μια χειροποίητη τούρτα για την οποία θα έχετε παλέψει όλο το απόγευμα να τη διακοσμήσετε με εντυπωσιακό τρόπο; Ή να φτιάξετε το πιο πολύπλοκο φαγητό αν εσείς κάνετε τραπέζι στο σπίτι σας;