Έρευνα: Βοήθεια στο σπίτι με τις σωστές λέξεις

Βοήθεια στο σπίτι με τις σωστές λέξεις

Την επόμενη φορά που θέλετε το παιδί σας να μαζέψει το δωμάτιό απλά χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις για να το κινητοποιήσετε

Τη δύναμη που έχουν οι σωστές λέξεις για κάθε περίσταση επιβεβαιώνει μια νέα έρευνα που αφορά στο πώς να ζητάτε στο μικρό σας να μαζεύει τα πράγματα του. Σας φαίνεται σχεδόν ακατόρθωτο; Όχι και τόσο, αν χρησιμοποιείτε μερικά πολύ απλά γλωσσικά tricks.

Η έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ChildDevelopment υποστηρίζει ότι απλά αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ζητάτε από το μικρό σας να σας βοηθήσει, του δίνετε κίνητρα να το κάνει ή να αδιαφορήσει. Στο πλαίσιο της έρευνας, οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο SanDiego χώρισαν 150 παιδιά σε δύο ομάδες. Στη μια ομάδα οι ερευνητές μίλησαν για τη δυνατότητα βοήθειας, λέγοντάς τους ότι κάποια παιδιά είναι καλά στο να βοηθούν, ενώ στην άλλη μίλησαν για βοηθούς, λέγοντάς τους ότι κάποια παιδιά είναι βοηθοί. Στη συνέχεια άφησαν όλα τα παιδιά να παίξουν και έπειτα τους έδωσαν την ευκαιρία να μαζέψουν τα παιχνίδια και τα υλικά που χρησιμοποίησαν. Παρατηρήθηκε, έτσι, ότι η ομάδα στην οποία συζητήθηκε το θέμα «βοηθοί» σταμάτησε το παιχνίδι για να βοηθήσει στο συμμάζεμα κατά 20% συχνότερα σε σχέση με την ομάδα στην οποία συζητήθηκε γενικά το θέμα της βοήθειας.

Ποιο το συμπέρασμα; Ότι μια απλή αλλαγή στη λέξη, έχει τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα τα παιδιά που χαρακτηρίστηκαν «βοηθοί» κινητοποιήθηκαν περισσότερο γιατί καταλάβαιναν ότι αυτή η λέξη που έχει θετική χροιά προσδίδει στο χαρακτήρα τους θετικά χαρακτηριστικά, με άλλα λόγια είναι συνώνυμη με το «είμαι καλό παιδί». Αντίθετα τα παιδιά που άκουσαν το μάθημα γενικά περί βοήθειας δεν είχαν την ίδια αντίδραση μιας και δεν θεώρησαν ότι υπάρχει κάτι που μπορεί να τα χαρακτηρίσει.

Μάθετε και αυτό

Αυτό το μικρό γλωσσικό trickμπορεί μεν να κινητοποιεί το μικρό σας να μαζεύει τα πράγματά του, αλλά δεν πρέπει να το χρησιμοποιείται διαρκώς, ειδικά για θέματα που δεν υπόκεινται στον έλεγχο και την προσπάθειά του, αλλά περισσότερο αφορούν ένα ταλέντο (π.χ. στην περίπτωση αυτή είναι καλύτερο να λέτε «είσαι καλός στο να ζωγραφίζεις» παρά «είσαι καλός ζωγράφος»). Εδώ το πρόβλημα είναι ότι μπορεί να αποθαρρυνθεί καθώς φοβάται μήπως δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον χαρακτηρισμό «καλός ζωγράφος, χορευτής, παίκτης» κ.λπ.