Δυσλεξία: Αντιμετώπιση με τη μέθοδο Davis®

Δυσλεξία: Αντιμετώπιση με τη μέθοδο Davis®

Η αντιμετώπιση της δυσλεξίας με τη μέθοδο Davis®

*Γράφει η Θεανώ Παναγιωτοπούλου, ειδική παιδαγωγός  και συνεργάτης του doctoranytime.gr

Γιατί είναι η δυσλεξία «δώρο»;

Τα δυσλεξικά άτομα, σύμφωνα με τον R. Davis, είναι οπτικοί, πολυδιάστατοι στοχαστές. Είναι, συνήθως, πολύ έξυπνοι και δημιουργικοί, και μαθαίνουν εμπειρικά. Επειδή σκέφτονται με εικόνες, μερικές φορές είναι δύσκολο να κατανοήσουν γράμματα,αριθμούς, σύμβολα, και γραπτές λέξεις.

Μπορούν να μάθουν  να διαβάζουν, να γράφουν και να μελετούν αποτελεσματικά, όταν χρησιμοποιούν μεθόδους, που απευθύνονται στο  μοναδικό δικό τους τρόπο μάθησης.

Τι είναι η Μέθοδος Davis® ;

Η μέθοδος Davis® εφοδιάζει με 3 βασικά εργαλεία το παιδί  ή τον ενήλικα.

Αυτά τα εργαλεία βοηθούν στην αντιμετώπιση και επίλυση των δυσκολιών της δυσλεξίας, της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής, της υπερκινητικότητας, της δυσαριθμησίας, της δυσγραφίας και της δυσπραξίας.

Επιτρέπει στα παιδιά και τους ενήλικες να αναγνωρίζουν και να ελέγχουν τις διανοητικές διαδικασίες, που προκαλούν τις στρεβλές αντιλήψεις των γραμμάτων και των λέξεων. Όταν οι δυσλεξικοί είναι βέβαιοι ότι η αντίληψή τους είναι ακριβής, μπορούν να επιλύσουν τη βασική αιτία των μαθησιακών δυσκολιών τους με μεθόδους που βασίζονται στην δημιουργική και ευφάνταστη δυνατότητά τους.

Η προσέγγιση Davis δεν βασίζεται σε διδασκαλία ή ασκήσεις, αλλά στην πραγματικότητα επιλύει την ρίζα των προβλημάτων, που αντιμετωπίζουν τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.

Πού μπορεί να βοηθήσει η Μέθοδος Davis®;

  • στην ανάγνωση
  • στην κατανόηση του κειμένου
  • στην ορθογραφία
  • στην γραφή
  • στα μαθηματικά
  • στην αίσθηση και την αντίληψη του χρόνου
  • στην προσοχή (Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής)
  • στην αυτοπεποίθηση
  • στις δεξιότητες όσον αφορά στην μελέτη
  • στην οργάνωση του χώρου
  • στον συντονισμό (Δυσπραξία)
  • στην πλευρίωση

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικες με δυσλεξία ή με συναφείς μαθησιακές δυσκολίες και παρέχεται ατομικά. Χωρίζεται σε 2 στάδια:

  1. Το πρώτο στάδιο αφορά στην εκμάθηση και στην χρήση των εργαλείων της μεθόδου από το παιδί ή τον ενήλικα.  Πραγματοποιείται από την Θεανώ Παναγιωτοπούλου, παιδαγωγό και σύμβουλο Davis® και διαρκεί από 30-50 ώρες.
  2. Το δεύτερο στάδιο αφορά στην αφομοίωση των εργαλείων. Η εξάσκηση γίνεται στο σπίτι καθημερινά με την υποστήριξη του γονέα (ο οποίος έχει εκαιδευθεί κατά την διάρκεια του πρώτου σταδίου), και την χρήση ενός εγχειριδίου με λεπτομερείς οδηγίες. Τακτικές εποπτείες  με την παιδαγωγό  είναι απαραίτητες για την περίοδο αυτή.