Υπάρχουν καλά και κακά παιχνίδια;

Υπάρχουν καλά και κακά παιχνίδια;

Έχει τελικά τόση σημασία το παιχνίδι ως αντικείμενο ή μήπως η αξία του έγκειται στην αλληλεπίδραση;

Υπάρχουν καλά και κακά παιχνίδια; Παιχνίδια που μπορεί να το μάθουν κάτι και παιχνίδια που δεν έχουν κανένα όφελος; Πώς μπορεί να επωφεληθεί στο μέγιστο βαθμό το μικρό σας από ένα παιχνίδι;

Παρόλο που τα εκπαιδευτικά παιχνίδια είναι σημαντικά, ένα παιδί επωφελείται όταν και οι γονείς συμμετέχουν στη διαδικασία του παιχνιδιού. Διότι δεν είναι τόσο το ίδιο το παιχνίδι που μαθαίνει κάτι στο παιδί άλλα η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία γονιού και παιδιού γύρω από το παιχνίδι. Τα παραπάνω επισημαίνει ο καθηγητής Reith, του Πανεπιστήμιου WashingtonSt. Louis στις ΗΠΑ, συμβουλεύοντας τους γονείς να μην αγοράζουν παιχνίδια και στη συνέχεια να αφήνουν το παιδί τους να παίζει με αυτά μόνο του στο δωμάτιό του, περιμένοντας ότι έτσι θα εμπλουτίσει τις γνώσεις ή τις δεξιότητές του.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι και τα βιντεοπαιχνίδια έχουν θετική επίδραση, γιατί ενώ ένα παιδί δεν αλληλεπιδρά φυσικά με αυτά, εντούτοις απασχολεί το μυαλό του και συμμετέχει νοητικά. Και φυσικά το να παίζει με αυτά είναι πολύ καλύτερο από το παρακολουθεί τηλεόραση.

Το σημαντικό για τον Sawyer είναι το παιχνίδι να ανταποκρίνεται στην ηλικία του παιδιού, μιας και δεν θα έχει τη δυνατότητα να μάθει κάτι από ένα παιχνίδι που είναι πιο απαιτητικό ή υπερβολικά εύκολο.   

Εκτός από την ηλικία σημαντικό κριτήριο αποτελεί και η φιλοσοφία που έχετε ως γονείς. Ανεξάρτητα αν παίζετε ή όχι μαζί τους αποφύγετε να επιλέγετε παιχνίδια που αποτελούν σύμβολα σεξισμού ή επιβολής δύναμης (π.χ. στρατιωτικά όπλα).