Δίδυμα: Μαζί ή χώρια στην τάξη;

Δίδυμα: Μαζί ή χώρια στην τάξη;

Τα υπέρ και τα κατά της «συμβίωσης» των διδύμων στην ίδια τάξη

Αν μεγαλώνετε δίδυμα, έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι θα συνέβαινε αν μπορούσαν να πάνε σε διαφορετικές τάξεις στο σχολείο; Θα ανέπτυσσαν ανεξάρτητα τις προσωπικότητές τους ή θα υπέφεραν από άγχος αποχωρισμού; Πάμε να δούμε τις διαφορετικές απόψεις αλλά και τους διαφορετικούς τύπους διδύμων που είναι καθοριστικοί για μια επιλογή όσον αφορά το χωρισμό ή όχι στο σχολείο.

Κάθε άποψη έχει τους δικούς τους υποστηρικτές σχετικά με το αν είναι καλή ή όχι η «συμβίωση» στην ίδια τάξη, ωστόσο αυτό που επηρεάζεται – με διαφορετικό τρόπο – είναι η επίδοση αλλά και η ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Πριν προχωρήσουμε στα υπέρ και τα κατά κάθε άποψης ας δούμε ποιοι είναι οι 3 τύποι διδύμων:   

  1. Δίδυμα που το καθένα είναι τελείως ανεξάρτητο από το άλλο. Σε αυτή την περίπτωση είτε είναι στην ίδια τάξη είτε όχι δεν θα έχει και μεγάλη διαφορά για εκείνα.
  2. Δίδυμα που απολαμβάνουν την μεταξύ τους παρέα αλλά αναπτύσσουν και ξεχωριστά ενδιαφέροντα και άλλους φίλους. Τα δίδυμα αυτά θα είναι το ίδιο χαρούμενα σε ίδιες ή διαφορετικές τάξεις.
  3. Δίδυμα που έχουν πολύ στενή σχέση, έχουν λίγους φίλους και συνήθως λειτουργούν σαν μονάδα. Ο αποχωρισμός από την μια μπορεί να τους βοηθήσει να ανεξαρτητοποιηθούν, από την άλλη μπορεί να τους δημιουργήσει τραύμα, ειδικά αν δεν έχει αποχωριστεί ποτέ το ένα το άλλο. 

Μαζί ή χώρια;

Οι υπέρμαχοι της «συμβίωσης» υποστηρίζουν ότι είναι καλύτερο να βρίσκονται τα δίδυμα στην ίδια τάξη γιατί:

  • Twins back to schoolΥπάρχει κίνδυνος να αναπτύξουν άγχος αποχωρισμού για το σχολείο από την πρώτη φορά.
  • Θα μπορούσαν να αναπτύξουν συναισθηματικό τραύμα στο σπίτι.
  • Οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας μπορεί να επιδεινωθεί με τον αποχωρισμό.

Από την άλλοι οι υπέρμαχοι του αποχωρισμού υποστηρίζουν ότι η φοίτηση στην ίδια τάξη δεν είναι η καλύτερη επιλογή, γιατί:

  • Υπάρχει ο κίνδυνος συμμαθητές και δάσκαλοι να συγκρίνουν τα δίδυμα, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο παιδί που έχει χαμηλότερες επιδόσεις.
  • Το ένα παιδί μπορεί να αποσπά την προσοχή του άλλου.
  • Το γεγονός ότι βρίσκονται συνέχεια μαζί μπορεί να μην τα βοηθήσει να αναπτύξουν σωστά κοινωνικές δεξιότητες.
  • Μπορεί να γίνουν ανταγωνιστικά μεταξύ τους.

Έρευνα

Τη διαφορετική στάση που κρατούν τα μονοζυγωτικά και τα πολυζυγωτικά δίδυμα έρχεται να επιβεβαιώσει μια έρευνα που διεξήγαγε το Kings College στο Λονδίνο και το Πανεπιστήμιο του Wisconsin στις ΗΠΑ κατά την οποία εξετάστηκαν 878 ζευγάρια διδύμων ηλικίας 5 έως 7 ετών. Τα συμπεράσματα της έρευνας ήταν τα εξής:

  • Τα δίδυμα που φοίτησαν σε διαφορετικές τάξεις από μικρή ηλικία ήταν περισσότερο αγχωμένα και ένιωθαν συναισθηματική δυσφορία, σε σχέση με τα δίδυμα που συνέχισαν να παρακολουθούν στο ίδιο τμήμα.  
  • Η συναισθηματική δυσφορία ήταν πιο εμφανής στα μονοζυγωτικά δίδυμα, εκείνα δηλαδή που προέρχονται από τη γονιμοποίηση ενός ωαρίου. Τα μονοζυγωτικά εμφανίζουν συχνότερα άγχος και πιθανόν κατάθλιψη, απόσυρση από την «κοινωνία» του σχολείου και διάφορα προβλήματα ενσωμάτωσης. Αντιθέτως τα πολυζυγωτικά δίδυμα που χωρίζονται νωρίς, φαίνεται να εργάζονται πολύ σκληρότερα σε σύγκριση με εκείνα που παραμένουν στην ίδια τάξη.
  • Τα δίδυμα που χωρίστηκαν αργότερα είχαν χαμηλότερες επιδόσεις στο διάβασμα σε σχέση με εκείνα που παρέμειναν στο ίδιο τμήμα.